Pages

Ford Türkiye ''En İyi Ben Anlatırım'' Diyenleri Acemi Spiker Uygulamasına Bekliyor

Şampiyonlar Ligi resmi sponsoru Ford, bir süre önce Facebook sayfasında ''Acemi Spiker'' adında farklı bir uygulama başlattı. Bu uygulamada kullanıcılar, Şampiyonlar Ligi maçlarının gol pozisyonlarını, kısa videolar halinde, kendileri anlatıyorlar ve kampanyanın sonunda, Sabri Ugan başkanlığındaki jüri tarafından seçilen ve maçları en iyi anlatan, yorumlayan katılımcılar, bir Şampiyonlar Ligi karşılaşması için çift kişilik bilet kazanıyorlar.

Ford Türkiye Facebook Sayfası

Tick Tock Boom dijital ajans tarafından Ford markası adına geliştirilen, şu an için üç dönemden oluşan uygulamanın birinci dönemi geride kaldı ve katılım şimdilik beklenen seviyeye ulaşmış gibi görünüyor. İlk dönemde tam 4000'den fazla kayıt gönderilmiş ve henüz ikinci dönem sona ermeden bu sayının epeyce üzerine çıkılmış. Katılımı arttıran en önemli nedenlerden biri; uygulamanın, alışılagelmiş futbol temalı uygulamaların aksine özgün, yaratıcı ve katılımın kolay olması. Videoların altında, videonun kaç kişi tarafından izlendiği de belirtiliyor; fakat izlenme sayısının, kazanma üzerinde herhangi bir etkisi bulunmuyor. Onaylanan ve uygulama sayfasında yayınlanan videoların hepsi tek tek incelenerek, kazananlar tamamen jüri seçimiyle belirleniyor. Bu durumum, uygulamaya katılımı arttırması ve katılımcıların aklındaki bazı soru işaretlerini gidermesi bakımından olumlu etki yarattığı söylenebilir.

Uygulamanın ilk dönem kazananlarından anlaşıldığı kadarıyla, en önemli kriter, pozisyonları çok düzgün bir diksiyonla ya da profesyonel bir spiker edasıyla değil  mümkün olduğunca coşkulu bir şekilde yorumlayabilmek. Uygulamanın özgün ve pratik olmasına karşın, kaydettiğiniz videoların linklerini maalesef kendi sayfanızda paylaşamıyorsunuz. Başka bir deyişle sadece uygulama sayfasının linkini paylaşabiliyorsunuz, dolayısıyla sizin videolarınızı arkadaşlarınızın da izleyebilmesi için, öncelikle Ford Türkiye sayfasını, sonrasında uygulamayı beğenmeleri ve arama butonundan sizin videonuzu bulmaları gerekiyor. Bu açıdan belki daha pratik bir yol izlenmiş olsa daha fazla trafik yaratma açısından katkısı olabilirdi. Bunun haricinde uygulamada teknik olarak da senkronizasyon hatası göze çarpıyor. Videoyu hazırlayıp kaydettikten sonra, sesinizin yaklaşık 1 saniye geç geldiğini fark ediyorsunuz.

Acemi Spiker Facebook Uygulaması

Yarışmada ilk dönem kazananları ödüllerine kavuştu. İkinci dönem kazananları, 27 Kasım'da, Madrid'de oynanacak olan Real Madrid-Galatasaray karşılaşmasını,Santiago Bernabeu'nun büyülü atmosferinde izleme fırsatı bulacak. Son dönem kazananları ise 10 Aralık'taki Galatasaray-Juventus karşılaşmasında Türk Telekom Arena'daki yerlerini alacak. Sonuç olarak her ne kadar ufak tefek kusurları olsa da ''Halı sahada futbolcu, tribünde taraftar oldun. Şimdi de spiker olmaya ne dersin?'' mottosuyla dikkat çeken kampanyanın gerek ödül gerekse markanın hedef kitlesine ve Şampiyonlar Ligi sponsorluğuna son derece uygun olduğunu belirtmek gerekir. ''En iyi ben anlatırım'' diyen ve ulaşım, konaklama masrafı ödemeksizin Madrid'de bu tarihi karşılaşmayı tribünden izleme şansı yakalamak isteyen kullanıcıların bu fırsatı mutlaka gözden geçirmelerini öneriyorum.